Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα στη Βαρκελώνη

Συνεχίζεται η δράση του 2ου Γυμνασίου στα ευρωπαϊκά προγράμματα.

Α) Ολοκληρώνεται η 1η φάση του Comenius  (συνεργασία 4 χωρών Γαλλία, Ισπανία, Τουρκία, Ελλάδα) με την συνάντηση των εκπαιδευτικών στην Σμύρνη και τη δημιουργία cd-dvd από την δράση όλων των συμμετεχόντων σχολείων.

Β)Μετά από πρόσκληση του ισπανικού σχολείου Bernat  Metge της Βαρκελώνης πραγματοποιήθηκε το εκπαιδευτικό ταξίδι στη Βαρκελώνη. Συμμετείχαν 29 μαθητές με αρχηγό την κα Παπαδοπούλου Λίτσα, και συνοδούς την κα Τσαμπούρη Περιστέρα και την κα Αργυροπούλου Σοφία από το γραφείο κινητικότητας

Οι εντυπώσεις μας απ? την Βαρκελώνη

Από καιρό πριν γνωρίζαμε ότι επρόκειτο να υλοποιήσουμε μια ακόμη εκδρομή σε μια άλλη αυτή τη φορά μεσογειακή-ευρωπαϊκή πόλη, την Βαρκελώνη. Ήμασταν όλοι χαρούμενοι και περιμέναμε με ανυπομονησία την ημέρα της αναχώρησης.

Ώσπου τελικά έφτασε η πολυπόθητη μέρα της αναχώρησης. Συγκεντρωθήκαμε όλοι στο προαύλιο του σχολείου μας και αναχωρήσαμε στις 12:00 το μεσημέρι για το αεροδρόμιο Θες/νίκης. Ήμασταν όλοι κατενθουσιασμένοι και χαρούμενοι. Στο αεροδρόμιο φτάσαμε γύρω στη 1:00 το μεσημέρι και η πτήση ήταν γύρω στις 2:00 με την εταιρεία ?ALITALIA?.

Το ταξίδι με το αεροπλάνο δεν ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για μας. Παρόλα αυτά η θέα από το αεροπλάνο ήταν φανταστική και μαγευτική..

Το αεροπλάνο προσγειώνεται στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης. Δεν μπορούμε να περιγράψουμε με λόγια τον ενθουσιασμό και την ευτυχία που νιώθαμε εκείνη τη στιγμή! Η πρώτη εντύπωση της πόλης ήταν φυσικά οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν. Είχε ηλιοφάνεια και γενικά ο καιρός που επικρατούσε εκεί ήταν ευχάριστος και καθαρά μεσογειακός, μιας και η Βαρκελώνη βρέχεται από την Μεσόγειο.

Καθώς ¨περιπλανιόμασταν¨ με το λεωφορείο μέσα στην πόλη, μας έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση η αρχιτεκτονική των σπιτιών, που ήταν κλασική και κάπως ιδιόρρυθμη. Το ξενοδοχείο βρισκόταν στην πιο κεντρική πλατεία της Καταλονίας, την Rampla, στη οποία καταλήγουν όλοι οι άλλοι δρόμοι. Στην πρώτη μας βραδινή βόλτα στην πόλη ξαφνικά βρεθήκαμε μπροστά στο τεράστιο και πανύψηλο άγαλμα του Κολόμβου, ο οποίος με ένα περήφανο βλέμμα και υψωμένη την κορμοστασιά του κοιτούσε προς την Δύση, υποδηλώνοντας έτσι την Αμερική. Συνεχίσαμε τον περίπατο μας στο λιμάνι της πόλης. Φωταγωγημένο και με την αύρα να μας φυσάει, το τοπίο ήταν αξιοθαύμαστο..

Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με τη πρώτη μας ξενάγηση στα πιο γνωστά σημεία της πόλης. Με μια πολύ εμπεριστατωμένη παρουσίαση της ιστορίας της πόλης ο ξεναγός μας εισήγαγε στην νοοτροπία της πόλης και μετά κατευθυνθήκαμε προς το Ισπανικό χωριό, μια μικρογραφία των διάφορων περιοχών της Ισπανίας, το οποίο είχε κτιστεί

στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης του 1929.. Μεγάλη εντύπωση μας προξένησε ο τρόπος οικοδόμησης του και τα στενά γραφικά σοκάκια. Όλα ήταν πέτρινα και οι δρόμοι στενοί και πλακόστρωτοι. Ήταν πραγματικά εντυπωσιακά όλα τα αξιοθέατα και μείναμε όλοι έκθαμβοι.

Μετά πήγαμε στο μουσείο του Antonio  Gaudi , ενός από τους μεγαλύτερους αρχιτέκτονες της Καταλονίας. Ήταν βασικά ένα τεράστιο σπίτι με ένα πρωτοποριακό αρχιτεκτονικό σχέδιο. Σ? αυτό εκτίθενται τα σημαντικότερα έργα του (μικροκατασκευές, μακέτες κτιρίων που είχε κτίσει) καθώς και οι χώροι της καθημερινής του ζωής (υπνοδωμάτια, γραφεία κ.α). Στο τέλος, δεν είχαμε λόγια να εκφράσουμε το δέος μας για το μεγάλο αυτό αρχιτεκτονικό έργο του.

Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχάσουμε και ένα ακόμη θαυμάσιο έργο του Gaudi. Είναι μία εκκλησία, ονομαζόμενη ¨La Sagrada Familia¨, η οποία είναι το πιο δημοφιλές αξιοθέατο της Καταλονίας. Κάθε χρόνο εκατομμύρια τουρίστες από όλο τον κόσμο συρρέουν για να θαυμάσουν αυτό το μοναδικό έργο. Είναι μια εκκλησία ημιτελής, η οποία χτίζεται εδώ και 150 χρόνια και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε εσωτερικά, αλλά ούτε και εξωτερικά. Έχει ύψος 135 μέτρα και είναι ένα από τα πιο ψηλά κτίρια της πόλης. Όλα τα παιδιά δεν πιστεύαμε στα μάτια μας και μείναμε άναυδοι μπροστά στη θέα της. Ήταν θεόρατη και σε όλο το κτίσμα υπήρχαν σκηνές από την Γέννηση και τα Πάθη του Χριστού. Μάλιστα, σε ένα σημείο απεικονίζονταν φρούτα που συμβολίζουν την Ανάσταση του Χριστού με την οποία έρχεται η « Άνοιξη της ζωής». Αυτό ίσως να ήταν και το καλύτερο μέρος της εκδρομής μας.

Έπειτα, δεν αγνοήσαμε και την φημισμένη όπερα της Καταλονικής πρωτεύουσας. Επισκεφτήκαμε τους εσωτερικούς της χώρους και μείναμε έκθαμβοι από το πλήθος των χώρων της και την πολυτέλεια τους. Μετά από αυτό, επισκεφθήκαμε το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων ¨Museu de Cera¨, όπου είχαμε της ευκαιρία να θαυμάσουμε τα ομοιώματα πολλών διασήμων προσώπων, των οποίων το όνομα έμεινε στην ιστορία, όπως ο Albert Einstein, Marilyn Monroe, Winston Churchill, Salvador Dali, Yasser Arafat, Pablo Ruiz Picasso, Juan Miro, Che Guevara, El Greco και πολλοί άλλοι. Οι εντυπώσεις μας από το μουσείο ήταν εκπληκτικές, αφού οι καλλιτέχνες κατάφεραν να αποτυπώσουν επακριβώς την όψη αλλά και την προσωπικότητα των προσώπων που επεδίωκαν να παρουσιάσουν.

Ο τελικός μας προορισμός ήταν το Μουσείο του Picasso, ¨Museu de Picasso¨, όπου είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τα υπέροχα έργα του μεγάλου αυτού καλλιτέχνη και να αναγνωρίσουμε το εύρος του ταλέντου και της δεξιοτεχνίας του. Μετά την ενδιαφέρουσα και γεμάτη εκπλήξεις περιήγηση μας ακολούθησε δείπνο σε ένα υπέροχο εστιατόριο και μια χαλαρή βραδινή βόλτα στην όμορφη Βαρκελώνη.

Η επόμενη μέρα ήταν ίσως η πιο σημαντική αυτού του ταξιδιού καθώς περιλάμβανε την επίσκεψή μας στο Ισπανικό σχολείο, την γνωριμία μας με τους Ισπανούς δασκάλους και μαθητές όπως επίσης και την παρουσίαση της κουλτούρας και του πολιτισμού της χώρας μας. Ομολογουμένως, η υποδοχή μας από τους Ισπανούς ήταν ένθερμη, γεγονός που μας χαροποίησε ιδιαίτερα. Διαπιστώσαμε ότι ο πολιτισμός τους δεν διαφέρει και πολύ από τον δικό μας. Όμως εκείνο που διαφέρει πολύ είναι η οργάνωση του σχολείου, οι κτιριακές εγκαταστάσεις. Όλα τα μαθήματα γίνονται στο σχολείο, δεν υπάρχουν φροντιστήρια, ούτε ιδιαίτερα. Οι ξένες γλώσσες διδάσκονται στο σχολείο. Διδάσκονται αρχαία ελληνικά στο λύκειο. Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε για μας η υποδοχή μας από τους μαθητές στα ελληνικά.

Με πολύ περηφάνια παρουσιάσαμε την ιστορία και τη μυθολογία του τόπου μας καθώς και τις υπέροχες ομορφιές των φυσικών μας τοπίων, τα ο Οι Ισπανοί συμμαθητές μας βρέθηκαν στην ευχάριστη θέση να απολαύσουν τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη καθώς και παραδοσιακούς ελληνικούς χορούς από ομάδα συμμαθητών μας και να γνωρίσουν τον πλούτο και την μαγεία της ελληνικής παράδοσης. Η επίσκεψή μας στο ισπανικό σχολείο έκλεισε με τη διεξαγωγή ενός ποδοσφαιρικού αγώνα και με την ξενάγηση στους χώρους του ισπανικού σχολείου. Αποχαιρετίσαμε τους ισπανούς συμμαθητές μας πολύ χαρούμενοι για την γνωριμία μας και τη συναναστροφή μαζί τους.

Την άλλη μέρα επισκεφτήκαμε το λόφο ¨Mόντζουικ¨ από όπου μπορεί κανείς να απολαύσει πανοραμικά την πόλη και το λιμάνι. Ακολούθησε η επίσκεψή μας στο γήπεδο της ¨Barcelona¨, στο λεγόμενο ¨Camp Nou¨, όπου είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τον τεράστιο και επιβλητικό χώρο του αγωνιστικού χώρου και των κερκίδων καθώς και την αίθουσα των τροπαίων της ομάδας, τα αποδυτήρια και την αίθουσα συνεντεύξεων. Βέβαια, αυτό που μας ενθουσίασε περισσότερο ήταν η στιγμή που αντικρίσαμε δύο παίκτες, τον ¨Giuly και τον Van Brokforst¨. Ο χώρος αυτός εντυπωσίασε κυρίως εμάς τα αγόρια και μας γέμισε την επιθυμία να μπορέσουμε κάποια στιγμή να παίξουμε ποδόσφαιρο σε ένα τέτοιο γήπεδο

Κατενθουσιασμένοι ξεκινήσαμε για το πάρκο Γκουέλ που φέρει το όνομα του γνωστού αρχιτέκτονα Antonio  Gaudi. Πρόκειται για ένα μικρό χωριό στο οποίο κατοικούσε ο Gaudi, όπου ο αρχιτέκτονας είχε φιλοτεχνήσει ένα μαρμάρινο κυκλικό παγκάκι γύρω από το οποίο υπήρχαν διάφορες απεικονίσεις σε μορφή ψηφιδωτού. Ο επόμενος σταθμός μας ήταν το ενυδρείο της πόλης, το οποίο είναι ένα από τα πιο σημαντικά της Ευρώπης. Το θέαμα αυτό ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μας, αφού στην χώρα μας δε υπάρχει παρόμοιος χώρος, γι? αυτό και μείναμε όλοι κατάπληκτοι μπροστά σ? αυτό που αντικρίσαμε. Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε διάφορα είδη ψαριών, μερικά από τα οποία προσάρμοζαν το χρώμα του δέρματός τους με αυτό που του περιβάλλοντος στο οποίο βρισκόταν κάθε φορά. Επίσης, εντύπωση μας προξένησαν οι καρχαρίες που είδαμε καθώς και ένα περίεργο ψάρι που είχε τη μορφή δράκου. Στη συνέχει διασκεδάσαμε παρακολουθώντας μία παράσταση flamengo. Το θέαμα μας εντυπωσίασε και όλοι μείναμε ενθουσιασμένοι με την τεχνική αυτού του χορού, τα βήματα των χορευτών και τον απίστευτο ρυθμό του. Το βράδυ επιστρέψαμε στα δωμάτια μας κουρασμένοι όχι τόσο από την περιπλάνησή μας στην πόλη, αλλά από τη σκέψη ότι η επόμενη μέρα ήταν αυτή της αναχώρησης από την Βαρκελώνη. Όμως όλες οι όμορφες στιγμές έχουν και ένα τέλος.

Μέσα στο αεροπλάνο μοναδική συζήτηση όλων ήταν οι εμπειρίες του καθενός από το ταξίδι αλλά και η έκφραση της κοινής επιθυμίας για τη διοργάνωση ενός νέου ταξιδιού, στο οποίο θα συμμετέχουν ακόμη περισσότεροι μαθητές και καθηγητές. Η σκέψη αυτή απάλυνε κατά κάποιο τρόπο τον πόνο μας και γέμισε την ψυχή μας ελπίδα για μια νέα εξόρμηση την οποία όλοι ονειρευόμασταν.

Τελειώνοντας, θέλουμε οι συμμαθητές μας και εμείς να ευχαριστήσουμε θερμά την διοργανώτρια αυτής της εκπαιδευτικής εκδρομής καθώς και τους καθηγητές που είχαν την διάθεση να μας συνοδεύσουν με τόση αφοσίωση. Επίσης θερμά ευχαριστούμε και τους γονείς μας που μας έδωσαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε αυτό το ταξίδι. Εύχομαι στο μέλλον και άλλοι συμμαθητές μας να έχουν την ευκαιρία μιας τέτοιας πραγματικά αξέχαστης εμπειρίας!!!!!