ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Κατηγορία: Προγράμματα Αγωγής Υγείας Δημοσιεύθηκε : Παρασκευή, 25 Ιουλίου 2014

 

Ο σεβασμός των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των ελευθεριών του αποτελεί κρίσιμη παράμετρο στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών αλλά και στην αγωγή τους ως μελλοντικούς πολίτες. Η εκπαίδευση των νέων στα δικαιώματά τους δεν συμβάλει μόνο στην κοινωνικοποίησή τους αλλά και στην απόκτηση εκείνων των δεξιοτήτων και αξιών που θα διευκολύνουν την ένταξή τους στην κοινωνία, μετατρέποντάς τους σε ενεργούς πολίτες που θα προασπίζονται τα δικαιώματα τόσο των ίδιων όσο και των συνανθρώπων τους.

 

Στο παραπάνω πλαίσιο εντάσσεται και το πρόγραμμα αγωγής υγείας:

 

?ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ? ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ? ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ?

 

Οι βασικοί στόχοι που τέθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος ήταν:

 

1. Η ενημέρωση της ομάδας για τα δικαιώματα μέσα από τη Διεθνή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Παιδιού και η αναγνώριση της κατάστασης που καθημερινά βιώνουν παιδιά και νέοι σε σχέση με τα δικαιώματά τους.

 

2. Η πληροφόρηση για οργανισμούς, υπηρεσίες, φορείς που υποστηρίζουν τα δικαιώματα των παιδιών.

 

3. Η ανάπτυξη του σεβασμού των διαφορετικών απόψεων.

 

4. Η ευαισθητοποίηση των μελών της ομάδας απέναντι στη φτώχια, την αδικία, τις διακρίσεις που υφίστανται τα παιδιά σε όλο τον κόσμο.

 

Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε βασίστηκε κατά κύριο λόγο στη βιωματική προσέγγιση αλλά και στην υιοθέτηση ενεργητικών μεθόδων μάθησης, έτσι ώστε να αναπτυχθεί κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η επικοινωνία, οι διαπροσωπικές σχέσεις, ο διάλογος, η συνεργασία, η έκφραση ιδεών και συναισθημάτων μεταξύ των μελών της ομάδας.

 

Κατά τη βιωματική προσέγγιση τα μέλη της ομάδας παρέθεταν τις εμπειρίες τους έτσι ώστε να τις μοιραστούν και να τις συζητήσουν με τα υπόλοιπα μέλη.

 

Οι ενεργητικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η δουλειά σε ζευγάρια και μικρές ομάδες, τα παιχνίδια ρόλων (παντομίμα και σκετς), η ατομική και ομαδική ζωγραφική, η μουσική, το παιχνίδι, η συζήτηση και ο διάλογος.

 

Τα μέλη της ομάδας σχεδίασαν ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου που είχε ως σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τις γνώσεις των μαθητών του σχολείου μας σε θέματα των δικαιωμάτων των παιδιών και παρουσιάστηκαν στη γιορτή λήξης του σχολικού έτους.

 

Από την επεξεργασία των ερωτηματολογίων προέκυψε ότι οι μαθητές του σχολείο μας γνώριζαν τη σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού όπως και κάποιους από τους οργανισμούς που τα υπερασπίζουν. Θεωρούν ως πιο σημαντικό δικαίωμα αυτό της παροχής τροφής, στέγης και ιατρικής περίθαλψης ενώ πιστεύουν ότι η πολιτεία δεν παίρνει τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία των παιδιών.

 

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τα μέλη της ομάδας για τη συνεργασία, το ενδιαφέρον, την υπομονή και επιμονή που έδειξαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

Εμφανίσεις: 508