Διδακτική-Εκπαιδευτική επίσκεψη «Εκπαιδευτική ρομποτική στην εκπαίδευση»
Διδακτική-Εκπαιδευτική επίσκεψη στο πολιτιστικό κέντρο του Δήμου Κατερίνης «Εκάβη»
Πραγματοποιήθηκε Διδακτική- Εκπαιδευτική επίσκεψη στο πολιτιστικό κέντρο του Δήμου Κατερίνης «Εκάβη» στις 14 Οκτωβρίου 2014 από 12 μαθητές, για την παρακολούθηση επιμορφωτικής ημερίδας με θέμα «Εκπαιδευτική ρομποτική στην εκπαίδευση».
Αρχηγός της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν ο Χρυσίδης Κωνσταντίνος.
Διδακτική επίσκεψη στο Αρχαίο Θέατρο του Δίου
Πραγματοποιήθηκε Διδακτική επίσκεψη της Α΄, της Β΄ και της Γ΄ τάξης του Σχολείου στο Αρχαίο Θέατρο του Δίου στις 25 Σεπτεμβρίου 2014, στo πλαίσιο των μαθημάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και της Ιστορίας, με σκοπό, μέσω της παρακολούθησης της παράστασης «Σφήκες» του Αριστοφάνη (Αυστραλία)και της αναπαράστασης Παραδοσιακού Γάμου (Ιράν) των Σκηνικών Αγώνων: «Ολύμπια τα εν Δίω», αφ? ενός να έχουν μια βιωματική προσέγγιση με το αρχαίο δράμα και να εμπεδώσουν ιστορικές και αρχαιολογικές γνώσεις και αφετέρου να γνωρίσουν τον πολιτισμό άλλων χωρών.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ
Στις 10,11 και 12 Απριλίου 2014 οι μαθητές των προγραμμάτων του σχολείου μας, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες : Μυρωτή Σοφία (ως αρχηγό), την Κελεσίδου Ροδή και την Παπαδοπούλου Κυριακή (ως συνοδοί) πραγματοποίησαν τριήμερη μετακίνηση - εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ναύπλιο, στο πλαίσιο των τριών προγραμμάτων που υλοποιούνται κατά το σχολικό έτος 2013-2014.
Πρωταρχικός σκοπός της επίσκεψης ήταν η παρακολούθηση του διαδραστικού Προγράμματος του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του Πανεπιστημίου Harvard. Μας δέχτηκε και μας ενημέρωσε η κ. Ματίνα Γκόγκα, Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Ανάπτυξης Προγραμμάτων του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών (ΚΕΣ).
Το ΚΕΣ είναι ερευνητικό κέντρο στην Ουάσινγκτον, το οποίο δημιουργήθηκε το 1960 και έχει ως βασικό του σκοπό την υποστήριξη των ελληνικών σπουδών και την προβολή ?των μεγάλων πολιτισμικών επιτευγμάτων της αρχαίας Ελλάδας» σε διεθνή κλίμακα, ιδιαίτερα δε ?τις ανθρωπιστικές αξίες των Ελλήνων και την απήχησή τους ανά τους αιώνες?.
Η βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου του Harvard, είναι η μεγαλύτερη βιβλιοθήκη στον κόσμο, με αριθμό συλλογών περίπου 16.2 εκατομμύρια τόμοι. Και μέσα από το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Ναυπλίου, διαδικτυακά μπορεί κανείς να πλοηγηθεί σε αυτήν την μοναδική βιβλιοθήκη.
Επόμενος σκοπός της επίσκεψης ήταν η γνωριμία με την πόλη του Ναυπλίου και την ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας. Έτσι γνωρίσαμε από κοντά τις Μυκήνες, την Επίδαυρο, το Παλαμήδι, την Πλατεία Φιλελλήνων και το παλιό Δημαρχείο, την Πλατεία Συντάγματος, την οδό Σταϊκοπούλου, την Πλατεία Τριών Ναυάρχων και το μνημείο του Υψηλάντη, την ιστορική εκκλησία του Αγ. Σπυρίδωνα στην είσοδο του οποίου δολοφονήθηκε ο Α΄ κυβερνήτης της Ελλάδος Ιωάννης Καποδίστριας.
Η εκπαιδευτική επίσκεψη ολοκληρώθηκε με την επιστροφή στην Κατερίνη το βράδυ του Σαββάτου στις 10.00μμ.
Οι εκπαιδευτικοί στόχοι της εκπαιδευτικής επίσκεψης στο Ναύπλιο επιτεύχθηκαν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τηρώντας απαρέγκλιτα το πρόγραμμα της εκδρομής.
·
Διδακτική επίσκεψη στο Αρχαίο Θέατρο του Δίου
Πραγματοποιήθηκε Διδακτική επίσκεψη της Γ΄ τάξης του σχολείου, στις 23 Σεπτεμβρίου 2014, στο Αρχαίο Θέατρο του Δίου, στo πλαίσιο των μαθημάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και της Ιστορίας, με σκοπό, μέσω της παρακολούθησης των παραστάσεων «Ελένη» του Ευριπίδη και «Χριστόφορος Κολόμβος» (Ιράν) των Σκηνικών Αγώνων: «Ολύμπια τα εν Δίω», αφ? ενός να έχουν μια βιωματική προσέγγιση με το αρχαίο δράμα και αφετέρου να γνωρίσουν τον πολιτισμό άλλων χωρών.
Διδακτική Εκδρομή της Γ΄τάξης του Γυμνασίου στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης
Στις 21 Μαρτίου 2014, ημέρα Παρασκευή, οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου και οι συνοδοί καθηγητές κ. Ιωαννίδου Ελένη, Βροντινού Αφροδίτη, Μυρωτή Σοφία και Ντούρου Καλλιόπη πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του ΣΕΠ.
Στην είσοδο της Σχολής μας υποδέχτηκε η κυρία που μας ξενάγησε σε όλους τους χώρους αυτής. Η περιήγησή μας ξεκίνησε από το αγρόκτημα, όπου ενημερωθήκαμε για τις διάφορες καλλιέργειες και για τη συμμετοχή σ? αυτές των οικότροφων σπουδαστών. Σημαντική ήταν η ενημέρωση που είχαμε από τον καθηγητή του κολλεγίου κ. Γκέρτση για τον πρότυπο ελαιώνα.
Στη συνέχεια μεταβήκαμε στους στάβλους και στο γαλακτοκομείο, όπου ξεναγηθήκαμε στο εργαστήριο επεξεργασίας γάλακτος. Η περιήγησή μας και ταυτόχρονα ενημέρωσή μας ολοκληρώθηκε με την είσοδό μας στο κτίριο της βιβλιοθήκης, όπου πήραμε πληροφορίες για τις σπουδές στο Ίδρυμα. Εντυπωσιαστήκαμε ιδιαιτέρως από την τάξη που επικρατεί σ? αυτή, από τις εγκαταστάσεις, από την καθαριότητα και γενικά από την οργάνωση του Ιδρύματος. Είναι πραγματικά ένας επίγειος παράδεισος, όπου όλα είναι σε αρμονία, ως αποτέλεσμα βέβαια εντατικής εργασίας και πειθαρχίας. Η τελευταία στάση μας στη Σχολή ήταν το μαγαζάκι, όπου πωλούνται διάφορα προϊόντα του αγροκτήματος.
Αφού φύγαμε από τη Σχολή γεμάτοι εντυπώσεις και με μια ενδιάμεση στάση στο εμπορικό κέντρο COSMOS μεταβήκαμε, στην Πανεπιστημιούπολη, όπου οι μαθητές με την περιήγησή τους μέσα σ? αυτή είχαν μια πρώτη επαφή με τις διάφορες σχολές.
Μπορούμε να πούμε, ότι στο σύνολό της η εκδρομή αυτή ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία που θα συντροφεύσει τους μαθητές μας κατά την αναζήτηση απασχόλησης του ελεύθερου χρόνου τους με χειρονακτική εργασία στη φύση. Μεστοί εμπειριών και εντυπώσεων επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και επιστρέψαμε στο σχολείο μας.