Γυμναστείτε άφοβα στο κρύο?
Γράφει: Σταυρόπουλος Λεωνίδας, Σύμβουλος Υγείας και Ευεξίας, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Η καλύτερη άσκηση, η περισσότερο φιλική για τον άνθρωπο και με ελάχιστο κόστος είναι το περπάτημα. Πρωί ή βράδυ, με κρύο ή ζέστη, με παρέα ή χωρίς, στην πόλη ή στο χωριό, έχετε πάντα τη δυνατότητα να αποφασίζετε εσείς. Για να φτάσετε στη σωστή ένταση μπορείτε να κάνετε συνδυασμούς με την ταχύτητα ή την ελαφρά κλίση, όταν βρίσκετε. Να θυμάστε ότι πάντα ξεκινάτε σιγά ? σιγά ώστε να προθερμάνετε το σώμα σας.
Πάρτε τις προφυλάξεις σας
Ο κρύος καιρός δεν χρειάζεται να εμποδίζει την άσκησή σας. Η προσπάθειά σας να διατηρήσετε την φυσική κατάσταση και την υγεία σας σε υψηλά επίπεδα δεν σταματά ποτέ. Γενικά, να αποφεύγετε τις πολύ ψυχρές ημέρες. Για να ασκείστε στο κρύο, πρέπει να έχετε υπόψη σας τα εξής:
Ντυθείτε κατάλληλα, ντυθείτε σα κρεμμύδι?
Το πρώτο στρώμα πρέπει να φοράτε ένα μπλουζάκι. Υπάρχουν κάποια εξελιγμένα υφάσματα που χρησιμοποιούνται στην αθλητική ένδυση. Έχουν την ιδιότητα να απορροφούν τον ιδρώτα και στεγνώνουν πιο γρήγορα. Σας προτείνουμε εσωτερικά να φοράτε ένα τέτοιο μπλουζάκι.
Το δεύτερο στρώμα πρέπει να είναι από μαλλί ή βαμβάκι για να απορροφάται την υγρασία.
Το τρίτο στρώμα που σας προτείνουμε να φοράτε είναι ένα αντιανεμικό. Εάν είναι και αδιάβροχο, ακόμα καλύτερα. Επιλέξτε το ώστε να κρατάτε έξω τον κρύο αέρα και να κρατάτε ζεστό το σώμα σας.
Προστατέψτε το κεφάλι σας
Από το κεφάλι σας μπορείτε να χάσετε ένα τεράστιο ποσοστό θερμότητας, γι΄ αυτό να φοράτε πάντα καπέλο ή σκούφο. Κάποιες ημέρες του χειμώνα είναι ιδιαίτερα ψυχρές. Καλό είναι να αποφεύγετε να γυμνάζεστε. Εάν όμως, τελικά βγείτε έξω, τότε είναι απαραίτητο να προστατέψετε και τον λαιμό σας από τον κρύο αέρα που εισπνέετε. Φορέστε ένα κασκόλ και σηκώστε το έως το ύψος της μύτης σας, ώστε κατά κάποιο τρόπο να φιλτράρετε τον αέρα.
Τα πόδια σας
Κρατήστε τα ζεστά και μονώστε τα με ζεστές κάλτσες, προσπαθώντας να τα διατηρείτε στεγνά. Τα παπούτσια να είναι αθλητικά (μαλακά και εύκαμπτα) με καλά δεμένα τα κορδόνια, κατά προτίμηση δερμάτινα.
Τα χέρια σας
Έχοντας ζεστά χέρια νιώθετε καλύτερα σε κρύο περιβάλλον. Προστατέψτε λοιπόν τα χέρια σας με γάντια. Μερικοί δρομείς και σκιέρ φορούν δύο ζευγάρια γάντια. Εσωτερικά διαλέγουν λεπτά ισοθερμικά και σαν δεύτερα μάλλινα ή δερμάτινα ή τα ειδικά για σκι που είναι λίγο χοντροκομμένα όμως.
Νερό
Ακόμα και τον χειμώνα χρειάζεστε αρκετές ποσότητες νερού. Γι΄ αυτό?
- Να πίνετε πριν αισθάνεστε διψασμένοι. Τη στιγμή που θα αισθανθείτε διψασμένοι, είστε ήδη αφυδατωμένα.
- Το νερό είναι εύκολα διαθέσιμο, έχει χαμηλό κόστος και είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται το σώμα σας.
- Πίνετε νερό πριν βγείτε έξω και γιατί όχι, πάρτε και ένα μπουκαλάκι μαζί σας.
Μην το παρακάνετε
Το ψύχος είναι μια πιεστική κατάσταση για το σώμα. Το ίδιο και η άσκηση. Ο συνδυασμός των δύο μαζί με την υπερβολή, στρεσάρουν επικίνδυνα τον οργανισμό μας. Ξεκινήστε αργά και προσεκτικά?
Πώς βρίσκω τη σωστή ένταση της άσκησης
Η ένταση είναι αυτή που καθορίζει την ποιότητα της άσκησης που κάνετε. Η σωστή και ενδεδειγμένη κλίμακα της έντασης είναι μεταξύ 65% έως 85% της μέγιστης καρδιακής συχνότητας. Τη μέγιστη καρδιακή συχνότητα τη βρίσκετε: ΜΚΣ=220 ? ΗΛΙΚΙΑ.
Στη συνέχεια την πολλαπλασιάζετε με το 0,65 και 0,85 και βρίσκετε το εύρος που πρέπει να βρίσκονται οι σφυγμοί σας ώστε να κάνετε σωστή και αποτελεσματική άσκηση.
Παράδειγμα:
Μέγιστη Καρδιακή Συχνότητα (ΜΚΣ)= 220 ? 40 (ηλικία) = 180.
Κατώτερο όριο: 180 (ΜΚΣ) Χ 0,65 = 117σφυγμοί.
Ανώτατο όριο: 180(ΜΚΣ) Χ 0,85 = 153σφυγμοί.
Σημαντικά:
- Ένας γυμνασμένος κινείται μεταξύ 75% και 85%, ενώ ένας αγύμναστος από 65% έως 75%.
- Ποτέ μην υπερεκτιμάτε τις ικανότητές σας ή να δοκιμάζετε τις αντοχές σας σε υψηλές εντάσεις.
- Πριν ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα άσκησης να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας.
Να τηρείτε σχολαστικά τους κανόνες ασφάλειας την ώρα που γυμνάζεστε και πάντα θα είστε ασφαλείς.
Πηγές: Το άρθρο αυτό, το ετοίμασε η «Συμμαχία υγείας» της BODY iQ Wellness Consultants.
Σεμινάρια για τα ??Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια??
Η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ίδρυσε και θέτει σε λειτουργία στους νομούς της χώρας Σχολές Γονέων. Σκοπός είναι η στήριξη των γονέων ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο σύνθετο ρόλο τους.
Η Δ/νση του σχολείου και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων κάλεσαν τους γονείς για τη δημιουργία τμήματος σχολής γονέων. Οι γονείς ανταποκρίθηκαν και δημιουργήθηκε ένα τμήμα το οποίο συναντιέται κάθε Τετάρτη στις 19:00μμ στο χώρο του σχολείου. Το θέμα με το οποίο ασχολούμαστε είναι:
«Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια».
Το πρόγραμμα είναι 25 ωρών.
Σεμινάριο για την παραβατικότητα
Στα πλαίσια προγραμμάτων που υποστηρίζονται από το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ(Ι.Δ.ΕΚ.Ε) της ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ (Γ.Γ.Δ.Β.Μ) οργανώθηκε στο σχολείο μας βιωματικό σεμινάριο για τους καθηγητές με τη ψυχολόγο κ. Ρίντου στις 10-2-2011 ημέρα Πέμπτη και στις 21 2-2011 ημέρα Δευτέρα με θέμα «Αντιμετώπιση της παραβατικότητας των μαθητών από τους μαθητές». Η συμμετοχή των καθηγητών του σχολείου μας ήταν ικανοποιητική.
Συμμετοχή του 2ου Γυμνασίου Κατερίνης στους 3ους Αγώνες Γλώσσας και Ορθογραφίας Γυμνασίων Πιερίας
Το σχολείο μας συμμετείχε στους 3ους Αγώνες Γλώσσας και Ορθογραφίας Γυμνασίων Πιερίας που πραγματοποιήθηκαν στο Γυμνάσιο Περίσταση, στις 22 Απριλίου, ημέρα Δευτέρα με τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης, Αναγνώστου Ελένη, Βαϊτσοπούλου Μαρία, Απιδοπούλου Μαρία και τους μαθητές της Β΄τάξης Τζομίδη Νικόλαο και Ζαγάρα Δημήτριο. Υπεύθυνη καθηγήτρια ήταν η κ. Καλιακού Παναγιώτα.
Συγχαρητήρια στο μαθητή Τζομίδη Νικόλαο Φώτιο
Οι Μαθητές, οι Καθηγητές και ο Σύλλογος Γονέων, συγχαίρουν το μαθητή του σχολείου μας Τζομίδη Νικόλαο Φώτιο για τη συμμετοχή και την πρόκρισή του στην επόμενη φάση του διαγωνισμού ??ΘΑΛΗΣ?? το Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012 και του εύχονται ολόψυχα καλή επιτυχία στη συνέχεια του διαγωνισμού ??Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ??.
Έκθεση έργων στο μάθημα της Τεχνολογίας
Στο σχολείο μας από την Πέμπτη 10-5-12 ως και την Τετάρτη 15-5-12 πραγματοποιήθηκε έκθεση έργων τεχνολογίας. Οι εκπαιδευτικοί Αργυριάδου Ελένη και Ντελής Μιχαήλ ήταν υπεύθυνοι για την οργάνωση και το συντονισμό της έκθεσης.
Στην έκθεση έλαβαν μέρος με το ατομικό έργο που δημιούργησαν (μακέτα τεχνολογικού αντικειμένου και παρουσίαση γραπτής εργασίας) στο μάθημα της τεχνολογίας, 90μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης. Από την Β΄ τάξη συμμετείχαν 107 μαθητές και μαθήτριες χωρισμένοι σε 16 ομάδες εκθέτοντας την μακέτα μίας παραγωγικής μονάδας και την γραπτή τους εργασίας.
Μέσω της παραπάνω έκθεσης, δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους στη σχολική μας κοινότητα και να αποδείξουν τη δημιουργικότητα, την εργατικότητα και την ικανότητα τους στη διαχείριση και επίλυση τεχνολογικών προβλημάτων.
Οι καθηγητές Τεχνολογίας
Αργυριάδου Ελένη
Ντελής Μιχαήλ
Συμμετοχή του 2ου Γυμνάσιου Κατερίνης στο Διαγωνισμό Πασχαλινής Λαμπάδας στις 6-4-2012
Το Σχολείο μας συμμετείχε με τέσσερις ομάδεςΑ1,Α2,Α3,Α4, από όλα τα τμήματα της Πρώτης τάξης, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Καλιακού Παναγιώτα.
Η ομάδα μας το Α 1 με αφορμή το διαγωνισμό λαμπάδας έλαβε μέρος στο διαγωνισμό πασχαλινής λαμπάδας. Με τη βοήθεια της κυρίας Καλιακού διαλέξαμε τα υλικά και δουλέψαμε, «στολίσαμε» τη λαμπάδα μας με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό στο εργαστήριο της Τεχνολογίας του Σχολείου μας μαζί με τις άλλες τρεις ομάδες .Το θέμα μας η «Άνοιξη», εκφράζεται με τα δύο χρώματα το ροζ και το πράσινο, που δείχνουν τη ποικιλία των χρωμάτων της Άνοιξης και το ξύπνημα της φύσης. Από τη διαδικασία αυτή μας έμεινε μια πολλή όμορφη εμπειρία που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ!
Η ομάδα μας: Αλβανού Εύα, Αλεξανδρινού Βάσω, Αναγνωστοπούλου Σοφία.
Η ομάδα μας το Α2 με αφορμή το διαγωνισμό λαμπάδας είχε την ευκαιρία να βιώσει μια πολλή ωραία εμπειρία. Οι ιδέες για το στολισμό της λαμπάδας ήταν κάτι ξεχωριστό. Σκεφτήκαμε πως ερχόταν καλοκαίρι και επίσης σκεφτήκαμε να κάνουμε κάτι πρωτότυπο. Τα καραβάκια μας ταξιδεύουν πολύ μακριά κάπου που δεν υπάρχουν διαγωνίσματα, τεστ και εξετάσεις!
Η ομάδα μας: Θεοδοσία Κουμπούζη, Κώστας Κουκωβίτης, Νίκος Θεοχάρης, Χρύσα Κουκιώτη, Δημήτρης Κατσίκης.
Η ομάδα μας το Α3 συμμετείχε με μεγάλο ενθουσιασμό και ζήλο στο διαγωνισμό πασχαλινής λαμπάδας. Κατά τη διάρκεια του στολισμού της λαμπάδας γνωριστήκαμε καλύτερα, πειραματιστήκαμε, διασκεδάσαμε και προβληματιστήκαμε καλλιτεχνικά. Μέσω όλης αυτής της χαράς και της καλής διάθεσης ήταν αναπόφευκτο να βγει ένα καλό αποτέλεσμα. Η λαμπάδα μας έχει πράσινο χρώμα και είναι τυλιγμένη με μια φούξια κορδέλα. Στο κάτω μέρος της υπάρχει ασημί χρυσόσκονη, ενώ πάνω από όλα αυτά έχουμε τυλίξει μία άσπρη δαντέλα με λουλούδια που δίνει ένα ευχάριστο άρωμα άνοιξης! Ευχόμαστε να βγούμε πρώτοι, όμως και να μην γίνει αυτό όλοι είμαστε κερδισμένοι γιατί μάθαμε κάτι πολύ σημαντικό, να συνεργαζόμαστε!
Η ομάδα μας: Ελισάβετ Μαρουφίδου, Σαμακοβλή Χριστίνα, Μιχαλοπούλου Μαρία, Μπουροζίκας Πάρης.
Η ομάδα μας το Α4 με αφορμή το διαγωνισμό λαμπάδας είχε την ευκαιρία να βιώσει μια πολλή ωραία εμπειρία. Έφτιαξε την πασχαλινή λαμπάδα πασχαλίτσα με πασχαλινά αυγά και πολλές κόκκινες πασχαλίτσες. Νιώσαμε ενθουσιασμό και ευχαρίστηση καθώς φτιάχναμε την λαμπάδα μας!
Η ομάδα μας: Σταμάτη Ιωάννα, Ψαλλίδα Ελευθερία, Τσιλακόπουλος Γιάννης.
Συμμετοχή του 2ου Γυμνασίου Κατερίνης στην 4η Πανελλήνια συνάντηση Σχολικών χορωδιών στην Καρδίτσα
Η 4η Πανελλήνια Συνάντηση Σχολικών Χορωδιών πραγματοποιήθηκε 8,9,10,11 και 12 Φεβρουαρίου 2012 στο πανέμορφο Αμφιθέατρο των ΤΕΙ Καρδίτσας (Ξύλου και Επίπλου).
Πρόκειται για ένα μοναδικό θεσμό με τον οποίο γίνεται ουσιαστική αισθητική παρέμβαση στην ουσία της Καλλιτεχνικής Αγωγής και Παιδείας, αφού οι χορωδίες καλούνται να ερμηνεύσουν έργα Αρχαίας Ελληνικής Μουσικής καθώς και πολυφωνικά έργα της Αναγέννησης. Μια Χορωδιακή Πανδαισία με πρωταγωνιστές παιδιά Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων την οποία παρακολουθούν οι φίλοι της ποιοτικής μουσικής, μια μεγάλη γιορτή της Χορωδιακής Μουσικής.
Στόχος της διοργάνωσης είναι η καλλιέργεια στους Χορωδιακής Τέχνης ως δημιούργημα του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού, η φωνητική εξάσκηση των μαθητών και η ενθάρρυνση των σχολικών μονάδων στη δημιουργία αξιόλογων Χορωδιών, οι οποίες μπορούν να εκπροσωπούν την Ελλάδα σε Διεθνή Φεστιβάλ, Διαγωνισμούς και Συναντήσεις Χορωδιών. Παράλληλα, αναδεικνύεται το τεράστιο εκπαιδευτικό έργο του εξειδικευμένου Καθηγητή Μουσικής της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, διαμέσου του Χορωδιακού εργαλείου.
Συνολικά πάνω από 2.500 Χορωδοί πήραν μέρος στη μεγαλύτερη Χορωδιακή Φεστιβαλική εκδήλωση, που γίνεται στην Ελλάδα και υλοποιείται στα πλαίσια του 30ου Διεθνούς Φεστιβάλ Καρδίτσας. Αξιόλογες και Ποιοτικές Σχολικές Χορωδίες αυστηρά επιλεγμένες από την καλλιτεχνική επιτροπή συμμετείχαν από Πειραιά, Πτολεμαΐδα, Κατερίνη, Λαμία, Αθήνα , Θεσσαλονίκη, Περιστέρι, Κόρινθο, Καλαμάτα, Λεμεσό Κύπρου, Βόλο, Αγρίνιο, Κομοτηνή, Γιαννιτσά, Βάγια Θηβών, Λάρισα, Σίνδο Θεσσαλονίκης, Τρίκαλα, Σκάλα Λακωνίας, Αργολίδα, Φλώρινα, Δράμα, Καρδίτσα, Μουζάκι, Κρυονέρι Αττικής κλπ.
Συγκεκριμένα η χορωδία του 2ου Γυμνασίου Κατερίνης είχε την τιμή να είναι μία από αυτές και ταυτόχρονα εκπροσώπησε το νομό Πιερίας.
Αρχικά την υποδέχθηκε στο Δημαρχείο, ο Δήμαρχος Καρδίτσας Κώστας Παπαλός τη Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου και ώρα 12:20μμ, παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες. Ο Δήμαρχος καλωσόρισε τους μαθητές του 2ου Γυμνασίου Κατερίνης και τις συνοδούς καθηγήτριες Κελεσίδου Ροδή, Μυρωτή Σοφία και γονείς, τους οποίους συνόδευε ο Καλλιτεχνικός Δ/ντης της διοργάνωσης κ. Νικ. Ευθυμιάδης και τους ευχαρίστησε για την συμμετοχή τους στη διοργάνωση, η οποία αποτελεί, όπως τόνισε χαρακτηριστικά έναν νέο, αλλά σημαντικό πολιτιστικό θεσμό για την περιοχή τους. Επιπλέον, άκουσαν τα παιδιά να ερμηνεύουν με πολύ αρμονικό τρόπο ένα όμορφο ελληνικό τραγούδι.
Στη συνέχεια η Χορωδία του 2ου Γυμνασίου Κατερίνης υπό την διεύθυνση της Καθηγήτριας Μουσικής κ. Κελεσίδου Ρoδής εμφανίσθηκε την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου και ώρα 8:00μμ στο πανέμορφο Αμφιθέατρο των ΤΕΙ Καρδίτσας.
Οι μαθητές μετά από εντατική, συστηματική και πειθαρχημένη δουλειά προσέφεραν ένα σπουδαίο μουσικό αποτέλεσμα.
Η Χορωδία του Σχολείου μας είχε την μοναδική ευκαιρία να πάρει μέρος σε έναν καταξιωμένο θεσμό, που συμβάλει στην καλλιέργεια της Χορωδιακής Τέχνης, και δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές απ? όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό με κοινή αγάπη για τη Χορωδιακή Μουσική, να συναντηθούν, να επικοινωνήσουν, να ανταλλάξουν εμπειρίες και να αναπτύξουν δεσμούς φιλίας.
Συγχαρητήρια στους μαθητές της Χορωδία του 2ου Γυμνασίου Κατερίνης και στην Καθηγήτρια Μουσικής κα Κελεσίδου Ροδή για την εξαίρετη παρουσία τους στην 4η Πανελλήνια Συνάντηση Σχολικών Χορωδιών.
Ευχαριστούμε την Καθηγήτρια κα Μυρωτή Σοφία για τη βοήθεια και στήριξη όπως επίσης και Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας.
Ευχαριστούμε θερμά το Δήμαρχο Καρδίτσας κ Κώστα Παπαλό για τη φιλοξενία και τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή της διοργάνωσης κ. Νικ. Ευθυμιάδη για την τιμητική πρόσκληση του Σχολείου μας στην 4η Πανελλήνια Συνάντηση Σχολικών Χορωδιών.
Η Διευθύντρια
Ευρώπη Στεφανίδου
Συγχαρητήρια στη μαθήτρια Καρατζιούλα Ευφροσύνη
Οι Μαθητές, οι Καθηγητές και ο Σύλλογος Γονέων, συγχαίρουν τη μαθήτρια του σχολείου μας Καρατζιούλα Ευφροσύνη για τη συμμετοχή και την πρόκρισή της στην επόμενη φάση του διαγωνισμού ??ΘΑΛΗΣ?? και της εύχονται ολόψυχα καλή επιτυχία στη συνέχεια του διαγωνισμού.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ
Στις 10,11 και 12 Απριλίου 2014 οι μαθητές των προγραμμάτων του σχολείου μας, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες : Μυρωτή Σοφία (ως αρχηγό), την Κελεσίδου Ροδή και την Παπαδοπούλου Κυριακή (ως συνοδοί) πραγματοποίησαν τριήμερη μετακίνηση - εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ναύπλιο, στο πλαίσιο των τριών προγραμμάτων που υλοποιούνται κατά το σχολικό έτος 2013-2014.
Πρωταρχικός σκοπός της επίσκεψης ήταν η παρακολούθηση του διαδραστικού Προγράμματος του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του Πανεπιστημίου Harvard. Μας δέχτηκε και μας ενημέρωσε η κ. Ματίνα Γκόγκα, Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Ανάπτυξης Προγραμμάτων του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών (ΚΕΣ).
Το ΚΕΣ είναι ερευνητικό κέντρο στην Ουάσινγκτον, το οποίο δημιουργήθηκε το 1960 και έχει ως βασικό του σκοπό την υποστήριξη των ελληνικών σπουδών και την προβολή ?των μεγάλων πολιτισμικών επιτευγμάτων της αρχαίας Ελλάδας» σε διεθνή κλίμακα, ιδιαίτερα δε ?τις ανθρωπιστικές αξίες των Ελλήνων και την απήχησή τους ανά τους αιώνες?.
Η βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου του Harvard, είναι η μεγαλύτερη βιβλιοθήκη στον κόσμο, με αριθμό συλλογών περίπου 16.2 εκατομμύρια τόμοι. Και μέσα από το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Ναυπλίου, διαδικτυακά μπορεί κανείς να πλοηγηθεί σε αυτήν την μοναδική βιβλιοθήκη.
Επόμενος σκοπός της επίσκεψης ήταν η γνωριμία με την πόλη του Ναυπλίου και την ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας. Έτσι γνωρίσαμε από κοντά τις Μυκήνες, την Επίδαυρο, το Παλαμήδι, την Πλατεία Φιλελλήνων και το παλιό Δημαρχείο, την Πλατεία Συντάγματος, την οδό Σταϊκοπούλου, την Πλατεία Τριών Ναυάρχων και το μνημείο του Υψηλάντη, την ιστορική εκκλησία του Αγ. Σπυρίδωνα στην είσοδο του οποίου δολοφονήθηκε ο Α΄ κυβερνήτης της Ελλάδος Ιωάννης Καποδίστριας.
Η εκπαιδευτική επίσκεψη ολοκληρώθηκε με την επιστροφή στην Κατερίνη το βράδυ του Σαββάτου στις 10.00μμ.
Οι εκπαιδευτικοί στόχοι της εκπαιδευτικής επίσκεψης στο Ναύπλιο επιτεύχθηκαν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τηρώντας απαρέγκλιτα το πρόγραμμα της εκδρομής.
·
Διδακτική Εκδρομή της Γ΄τάξης του Γυμνασίου στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης
Στις 21 Μαρτίου 2014, ημέρα Παρασκευή, οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου και οι συνοδοί καθηγητές κ. Ιωαννίδου Ελένη, Βροντινού Αφροδίτη, Μυρωτή Σοφία και Ντούρου Καλλιόπη πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του ΣΕΠ.
Στην είσοδο της Σχολής μας υποδέχτηκε η κυρία που μας ξενάγησε σε όλους τους χώρους αυτής. Η περιήγησή μας ξεκίνησε από το αγρόκτημα, όπου ενημερωθήκαμε για τις διάφορες καλλιέργειες και για τη συμμετοχή σ? αυτές των οικότροφων σπουδαστών. Σημαντική ήταν η ενημέρωση που είχαμε από τον καθηγητή του κολλεγίου κ. Γκέρτση για τον πρότυπο ελαιώνα.
Στη συνέχεια μεταβήκαμε στους στάβλους και στο γαλακτοκομείο, όπου ξεναγηθήκαμε στο εργαστήριο επεξεργασίας γάλακτος. Η περιήγησή μας και ταυτόχρονα ενημέρωσή μας ολοκληρώθηκε με την είσοδό μας στο κτίριο της βιβλιοθήκης, όπου πήραμε πληροφορίες για τις σπουδές στο Ίδρυμα. Εντυπωσιαστήκαμε ιδιαιτέρως από την τάξη που επικρατεί σ? αυτή, από τις εγκαταστάσεις, από την καθαριότητα και γενικά από την οργάνωση του Ιδρύματος. Είναι πραγματικά ένας επίγειος παράδεισος, όπου όλα είναι σε αρμονία, ως αποτέλεσμα βέβαια εντατικής εργασίας και πειθαρχίας. Η τελευταία στάση μας στη Σχολή ήταν το μαγαζάκι, όπου πωλούνται διάφορα προϊόντα του αγροκτήματος.
Αφού φύγαμε από τη Σχολή γεμάτοι εντυπώσεις και με μια ενδιάμεση στάση στο εμπορικό κέντρο COSMOS μεταβήκαμε, στην Πανεπιστημιούπολη, όπου οι μαθητές με την περιήγησή τους μέσα σ? αυτή είχαν μια πρώτη επαφή με τις διάφορες σχολές.
Μπορούμε να πούμε, ότι στο σύνολό της η εκδρομή αυτή ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία που θα συντροφεύσει τους μαθητές μας κατά την αναζήτηση απασχόλησης του ελεύθερου χρόνου τους με χειρονακτική εργασία στη φύση. Μεστοί εμπειριών και εντυπώσεων επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και επιστρέψαμε στο σχολείο μας.