Διδακτική επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη
Στις 11 Δεκεμβρίου 2013 οι μαθητές της Β΄τάξης του Γυμνασίου μας και οι συνοδοί καθηγητές κ. Ιωαννίδου Ελένη, κ. Ήραντου Ελένη, κ. Γκόλτσιου Άννα, κ. Βλάχου Αργυρώ και κ. Παζάρας Αντώνιος πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη στα πλαίσια του μαθήματος της ιστορίας.
Πρώτος σταθμός της επίσκεψής μας ήταν ο ιερός ναός του Αγίου Δημητρίου όπου οι μαθητές μας προσκύνησαν τα λείψανα του Αγίου, παρατήρησαν στο τμήμα του κυρίως ναού και στην κρύπτη, μελέτησαν κι αισθάνθηκαν ψυχική ανάταση μέσα από το μεγαλείο και τη μεγαλοπρέπεια του χώρου.
Αφού εξήλθαν του ναού οι μαθητές, μετέβησαν πεζή στη Ρωμαϊκή Αγορά όπου, θαύμασαν την τελειότητα των κατασκευών και όλων των λοιπών ευρημάτων.
Μεστοί εντυπώσεων και μαθητές και συνοδοί καθηγητές επέστρεψαν στο σχολείο μας με την ελπίδα να πραγματοποιηθούν κι άλλες διδακτικές επισκέψεις αυτού του επιπέδου, βασιζόμενες σε ερευνητικές εργασίες των μαθητών όπως η ανωτέρα.
·
Διδακτική επίσκεψη της Α΄ τάξης στη Θεσσαλονίκη
Η Α΄ τάξη του Σχολείου μας πραγματοποίησε στις 11 Δεκεμβρίου 2013, ημέρα Τετάρτη, τη διδακτική επίσκεψη στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ιστορίας και των Θρησκευτικών, στη Ροτόντα και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης . Πρώτη στάση της διδακτικής επίσκεψης ήταν στην εκκλησία του Αγ. Γεωργίου, στην πασίγνωστη «Ροτόντα» Ρωμαϊκό μνημείο - τμήμα του συγκροτήματος Γαλέριου. Αφού περιηγήθηκαν στο μνημείο, στους κήπους του και είδαν την «Καμάρα» την Αψίδα του Γαλερίου, στη συνέχεια κατευθυνθήκαν προς την Παραλία περπατώντας ανάμεσα στα Ρωμαϊκά ερείπια και σε πλήθος κόσμου της οδού Ιπποδρομίου. Περπάτησαν στο λιμάνι έως το Λευκό Πύργο και συνέχισαν ανάμεσα στους κήπους του Αρχαιολογικού μουσείου όπου και ξεναγήθηκαν. Μετά επιβιβάστηκαν στα λεωφορεία για να φθάσουν στον τελευταίο προορισμό ? το εμπορικό κέντρο «Mediterranean?. Εκεί απόλαυσαν την Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα και στη συνέχεια επέστρεψαν στην Κατερίνη.
Διδακτική επίσκεψη στη ΣΜΥ στα Τρίκαλα
Διδακτική επίσκεψη πραγματοποίησαν οι μαθητές της Γ΄τάξης του Σχολείου μας στις 11 Δεκεμβρίου 2013, ημέρα Τετάρτη, στο πλαίσιο του μαθήματος Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών στα Τρίκαλα.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας Στρατού και φορέων εκπαίδευσης η ΣΜΥ υποδέχθηκε και ενημέρωσε τους μαθητές της Γ΄τάξης του Σχολείου μας.
Η ενημέρωση έγινε στο κέντρο ψυχαγωγίας από τον χειριστή Θέματος, Επχο Τζερεμάκη Βασίλειο και στη συνέχεια οι μαθητές ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις της Σχολής. Η ενημέρωση και η ξενάγηση διήρκεσαν 90΄περίπου.
Το κτίριο της ΣΜΥ (Στρατόπεδο) αποτελεί αρχιτεκτονικό και ιστορικό μνημείο νεοκλασικού ρυθμού. Έγινε επί πρωθυπουργίας Ελευθερίου Βενιζέλου το 1910, όταν η πόλη ήταν ακόμη ακριτική και προετοιμαζόταν ο Ελληνοτουρκικός πόλεμος και οι Βαλκανικοί πόλεμοι 1912-13. Από το 1975 φιλοξενεί τη ΣΜΥ Ξηράς.
Αφού ολοκληρώθηκε η ενημέρωση και ξενάγηση των μαθητών στη ΣΜΥ, επισκεφθήκαμε το ιστορικό-βιομηχανικό και πολιτιστικό κέντρο στο πάρκο Ματσόπουλου τον Μύλο των Ξωτικών.
Οι μαθητές ψυχαγωγήθηκαν στο χώρο (χωριό του Αι Βασίλη) ενόψει των εορταστικών Χριστουγεννιάτικων ημερών για 2 ώρες.
Στόχος της διδακτικής επίσκεψης ήταν η έγκυρη και υπεύθυνη ενημέρωση των μαθητών από αρμόδιους αξιωματικούς για τις στρατιωτικές Σχολές γενικότερα, αλλά και ειδικότερα για τη ΣΜΥ.
Επίσης η ψυχαγωγία των μαθητών λόγω των Χριστουγεννιάτικων ημερών.
Η Διοργάνωση της επίσκεψης έγινε από την καθηγήτρια κ. Παπαδοπούλου Κυριακή. Οι καθηγητές-συνοδοί της επίσκεψης ήταν: ο κ. Αθανασιάδης Αχιλλέας, η κ. Δάμπαση Αικατερίνη, η κ. Δελιτζάκη Μαρία και η κ. Σκάγια Ειρήνη.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Μέριμνα του Παιδιού-Κατερίνη
Στις 18 Δεκεμβρίου 2013 ημέρα Τετάρτη και ώρα 12 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη της ομάδας του προγράμματος Αγωγής Υγείας «Ρατσισμός-Ξενοφοβία-Διαφορετικότητα» στη Μέριμνα του Παιδιού στην Κατερίνη (οδός 19ης Μαΐου).
Η ομάδα των μαθητών ενημερώθηκε από την υπεύθυνη κοινωνική λειτουργό κ. Αμπεριάδου Ιωάννα για το πώς λειτουργεί το εξειδικευμένο κέντρο επαγγελματικής κατάρτισης (ΕΚΕΚ) ατόμων με αναπηρία.
Επίσης ξεναγήθηκε στο χώρο όπου δραστηριοποιούνται τα άτομα αυτά. Διαπίστωσαν από κοντά πράγματα που μπορούν να δημιουργήσουν όταν τους δίνονται οι ευκαιρίες αξιοποιώντας τις κλίσεις και δεξιότητές τους.
Γνωρίσαμε από κοντά τα άτομα αυτά. Διαπιστώσαμε ότι είναι χαρούμενα στο χώρο αυτόν, στον οποίο δραστηριοποιούνται, γιατί νιώθουν δημιουργικοί και παραγωγικοί. Εκδήλωσαν μεγάλη χαρά και ικανοποίηση που τους επισκεφθήκαμε. Μας έδειξαν με μεγάλο ενδιαφέρον τα δημιουργήματά τους και το χώρο τους. Είδαμε υπέροχα δημιουργήματα και χαρούμενα πρόσωπα.
Οι μαθητές μας γνωρίζοντας από κοντά τα άτομα με αναπηρία ευαισθητοποιήθηκαν και εκδήλωσαν την ανάγκη για το ότι θα πρέπει να επισκεπτόμαστε πιο συχνά τέτοιους χώρους, γιατί αποτελούν ένα κομμάτι της κοινωνικής ζωής μας.
Ευχόμαστε όλη η ομάδα του προγράμματος να στηρίζονται οικονομικά-κοινωνικά και πολιτικά τέτοια εξειδικευμένα κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης ατόμων με αναπηρία.
Πραγματικά η κοινωνία μας τα έχει ανάγκη.
Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η κ. Παπαδοπούλου Κυριακή και συνεργάτιδα καθηγήτρια η κ. Δάμπαση Αικατερίνη.
·
Διδακτική επίσκεψη του 2ου Γυμνασίου στο Δίον
Στις 18 Απριλίου το Σχολείο μας πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στον εκτεταμένο και διάσπαρτο αρχαιολογικό χώρο του Δίου. Οι μαθητές και των τριών τάξεων του Σχολείου μαζί με τους καθηγητές απόλαυσαν τη μεγαλοπρέπεια του τοπίου ,στα ριζά του βουνού των θεών , και θαύμασαν τα ενδιαφέροντα αρχαιολογικά ευρήματα που έφερε στο φως η ανασκαφική έρευνα. Οι καθηγητές και οι μαθητές κατά την ξενάγηση από τους μαθητές της Α? τάξης Μπουλούση Φανή και Καραΐσκο Ραφαήλ, Γεώργιο, είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα ερείπια της αρχαίας πόλης με τα σπίτια ,τα εργαστήρια ,τα υδραγωγεία και τα λουτρά, την οικία του Διονύσου με τα περίφημα ψηφιδωτά, το ωδείο και τον οχυρωματικό περίβολο. Έξω από την πόλη είδαν το ιερό του Ολυμπίου Διός, της Δήμητρας και της Ίσιδας. Κυρίως, όμως, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το πλούσιο παρελθόν της Πιερικής γης, καθώς ήρθαν σε επαφή με τεκμήρια της ιστορίας (μνημεία, κτίσματα)του τόπου τους. Είδαν συγκριτικά με το παρόν τον δομημένο κοινωνικό χώρο της αρχαιότητας και κατανόησαν τη συνέχεια και διαχρονικότητα της ελληνικότητας, σφυρηλατώντας έτσι τους δεσμούς τους με τον τόπο στον οποίο σήμερα ζουν.